|   | 
                
  
                       
                    Wanneer een assessment center?
  U kunt het assessment center voor uiteenlopende doelen inzetten, zoals:
  
                                
                                    - Werving & selectie: het vaststellen van de geschiktheid van kandidaten voor een specifieke functie en het nemen van een juiste selectiebeslissing. Op basis van het assessment center wordt een concreet selectieadvies uitgebracht.
 
  
                                    - Herplaatsing: het vaststellen van de geschiktheid van medewerkers en/ of leidinggevenden voor nieuwe functies en het nemen van een gefundeerde herplaatsingsbeslissing. Het assessment center levert een helder beeld op van de (potentiële) geschiktheid voor bepaalde functies.
 
  
                                    - Loopbaanvragen: oriëntatie op een volgende loopbaanstap. U krijgt een sterkte/ zwakte analyse, potentieelbepaling en loopbaan- en/ of ontwikkeladvies.
 
  
                                    - Functioneringsproblemen: onderzoek naar het huidige functioneren van individuen of groepen. Het resultaat is een advies gericht op het opheffen van overbelasting, conflicten of disfunctioneren.
 
  
                                    - Individuele ontwikkeling. Op basis van het assessment center worden adviezen uitgebracht met betrekking tot persoonlijke mogelijkheden, valkuilen en ontwikkelpunten. 
 
  
                                    - Management development: het inventariseren en ontwikkelen van managementvaardigheden. De conclusies van het assessment center bevatten een advies voor het vergroten van leidinggevende vaardigheden, zowel op individueel als op groepsniveau. 
 
  
                                    - Competentiemanagement: het inventariseren en ontwikkelen van competenties. U beschikt over een advies ter bevordering van het zelfmanagement en zelfinzicht van medewerkers, alsmede adviezen voor het ontwikkelen van competenties op basis van een Persoonlijk Ontwikkel Plan.
  
                                  |   
                    
                    
  | 
             
            
         
     |